1. خانه
  2. مقالات
  3. دریچه کنترلی

دریچه کنترلی

دریچه های برقی کنترلی با هدف حل مشکلات دریچه های قدیمی از جمله تنظیم سخت جهت پره های دریچه و بسته نشدن کامل آن ها تولید و به بازار عرضه شده اند. در این مقاله ویژگی های دریچه های کنترلی و مزایای این دریچه ها در مقایسه با دریچه های معمول را مطالعه خواهیم کرد.

ویژگی های دریچه خروجی هوای کنترلی

مهم ترین مزیت دریچه های کنترلی همان طور که از نام آن ها نیز پیداست، قابلیت کنترل پره های دریچه با استفاده از ریموت کنترل است. در این دریچه ها با استفاده از ریموت میتوان جهت پره را تغییر داد و تنظیم نمود که باد به کدام سمت بزند.

ریموت دریچه های کنترلی

حرکت دائمی پره های عمودی و تنظیم جهت پره های افقی

وقتی در هوای گرم به خانه می رسید و عرق کرده اید یا وقتی تازه از حمام بیرون آمده اید و بدن هنوز مرطوب است اگر جلوی باد مستقیم کولر بنشینید به احتمال زیاد مریض خواهید شد. از طرفی خاموش کردن سیستم سرمایشی نیز روشی منطقی به حساب نمی آید. در این مواقع بهترین کاری که می توان انجام داد بستن کامل دریچه اتاق خود است یا اینکه جهت پره ها را طوری تنظیم کرد که باد بصورت مستقیم به ما نخورد.

دریچه برقی کنترلی

در دریچه های ریموتی رایمند شما به راحتی و فقط با زدن یک دکمه می توانید پره های دریچه را در حالت چرخش دائمی قرار دهید تا هوا در کل محیط بصورت یکسان و یکنواخت پخش شود. همچنین شما می توانید پره های افقی دریچه را نیز بالا و پایین کنید و مشخص کنید که باد به سمت بالا بوزد یا پایین.

دریچه کنترل از راه دور

دریچه های برقی رایمند دارای قابلیت بسته شدن بصورت کامل هستند تا در مواقعی که نیاز هست دریچه را ببندید. بطور مثال شما معمولا در طول روز داخل اتاق خواب ها کاری ندارید و داخل پذیرایی یا آشپزخانه هستید و بهتر است که دریچه های اتاق ها را ببندید. در این مواقع  با بستن دریچه ها از طریق ریموت شدت هوای خروجی از سایر دریچه ها نیز بیشتر می شود و دیگر نیازی نیست فشار بالایی به سیستم سرمایشی وارد شود.

فهرست